יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

ריגול וגורלות


ריגול וגורלות


מאת: שריי יוספה גלב
עורכת: דורית זילברמן
הוצאת אלרום
*****

183 עמ', 78 ש"ח


הספר רואה אור גם במהדורה דיגיטלית ב"מנדלי מוכר ספרים ברשת".
כתובת האתרhttp://mendele.co.il


שריי יוספה גלב, מפקדת מחלקה ראשונה בצה"ל בכלא 6 לבנים גוייסה בגיל 21 ליחידה חשאית בתפקיד שטח מבצעי עבדה במשך 20 שנה כחוקרת פרטית מהמובילות בענף כשמאחוריה מספר חקירות מתוקשרות רקדנית מקצועית עטורת פרסים בינלאומים מזה 12 שנה מרצה ומנחה בכירה במכון אדלר בתחום זוגיות, נישואין והורות, ובעלת קליניקה פרטית להדרכה משפחתית מעורבת בפרוייקטים רבים שמטרתם לעזור לאוכלוסיות חלשות, ביניהם קורסים לזוגיות בשלט רחוק בבתי סוהר לגברים ברחבי הארץ מקדישה הרבה מזמנה לעבודות התנדבותיות: דרך הריקוד, המלווה כל פן בחייה, היא עוזרת לחולות במחלקה סגורה בבית חולים לפגועי נפש "שלוותא"  ולחולות סרטן-שד צעירות רוקדת עם נכי צה"ל המרותקים לכסאות גלגלים ומופיעה איתם בתחרויות ברחבי העולם בחודש שעבר חזרה מעבודת התנדבות בבית מחסה בהודו לנערות שעברו התעללות מינית לסוגיה, בניסיון להחזיר להן, דרך הריקוד, את הכבוד והאהבה לגופן.

שריי יוספה גלב היא אישה בעלת עוצמה ואומץ,  שלא חיה לפי קונבנציות מקובלות. אישה שרקדה טנגו עם הסכנה, הריגוש, האתגרים וההליכה על הקצה. אשה שחיה את חייה, במלוא העוצמה והתשוקה, מבלי לחשוש ממחיר של כאב, אובדן ובדידות.

אחרי 25 שנה בהן חייתה מאחורי הקלעים ותחת מסווה, כשהיא מופיעה בפני קהל בשם בדוי ובתחפושת, נחשפת המחברת יחד עם ספר חדש, המבוסס על סיפורה-שלה. היא מנצלת את החומרים המרתקים מהם בנויים חייה - פעילותה המיוחדת בצה"ל, עבודתה כאשת מודיעין ביחידה מבצעית וחשאית, תיקי החקירות שבטיפולה, הגברים בחייה והאהבות הבלתי אפשריות - כהשראה לספר בו המציאות והדמיון נמהלים זה בזה עד לבלי הפרד, ורוקחים סיפור סוחף ומרגש. כל פרק מבוסס על סיפור אמיתי ומוכיח שהמציאות עולה על כל דמיון.

ריגול וגורלות הוא סיפורה של ירדן – בת דמותה של המחברת – שהגורל שאב אותה לעולם המודיעין, ליחידה מבצעית וחשאית. לאחר שירות בצה"ל, כמפקדת ראשונה בכלא 6 לבנים וחוקרת צבאית שהוגנבה ללבנון בתפקיד סודי, היא יוצאת לחיים אזרחיים ומגוייסת לשירות הביון החשאי-הישראלי.
ירדן, אישה יפה ומושכת בעולם של גברים מצ'ואיסטים, הופכת למרגלת מתוחכמת. אחת ממשימותיה היא יציאה למדינה ערבית עוינת. היא מגייסת את  הריקוד המלווה אותה מילדותה ומתחזה לרקדנית בטן כדי להסתנן למועדון גברים אקסלוסיבי, וכך מצליחה ללכוד רב-מחבלים. לאחר שחרורה היא מנצלת את הכשרתה והופכת לחוקרת פרטית מהמובילות בענף.

ריגול וגורלות הוא ספר על נשיות פראית, משוחררת ויצרית של אישה המנסה למצות את החיים עד תום. הוא מאפשר לנו ללוות אישה מרתקת המתמודדת באומץ עם עולם גברי שסירב לקבלה כאחת ממנו, כשהמוטו המלווה אותה: "לא תקבלו אותי כאחת מכם, תאלצו לקבל אותי מנהלת אתכם". מאבק זה איתגר את חיי הזוגיות שלה, דרך בחירות בלתי מתפשרות ורומנים בלתי אפשריים.

מכל פרק בספר המקרין על חייה הפרטיים, לומדת הגיבורה משהו על עצמה. בעקבות כל משימה משתנים גורלות של אחרים ושלה; כל פרק בספר מספר על גורל המנפץ חיים ומוליד חיים אחרים; בכל פרק יש משבר שבעקבותיו יש צמיחה; כל סוף הוא התחלה של משהו חדש. מכאן גם שמו של הספר - ריגול  וגורלות.

חלקו הראשון של הספר נקרא כמו ספר מתח, העוקב אחר חייה של הגיבורה. חלקו השני של הספר העוסק בחיי הגיבורה כחוקרת פרטית, עשוי פרקים פרקים, כשכל פרק הוא יחידה עצמאית המתארת חקירות שונות.
בין החקירות המופיעות בספר:  סחר בעוברים, מעקב אחרי אישה חרדית שבילתה את לילותיה כפרוצה בתל-ברוך, זיופים בעולם הבידור, חטיפה והיעלמות ילדים, ועוד.

ריגול וגורלות הוא ספר החומק מהגדרה ז'אנרית. הוא לא רומן-אוטוביוגרפי, למרות שהוא מתאר את דרכה וחייה של המחברת. הוא לא ספר מתח למרות שעלילתו מותחת, והוא לא רומן בדיוני כי יש בו יסודות חזקים של תיעוד ריאליסטי.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר המחברת   www.saraygelb.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה